در سارینا علاوه بر فروشگاه‌های اینترنتی، گاهی طراحی و تولید محتوای وب‌سایت‌ شرکت یا سازمانی را نیز انجام می‌دهیم. محتوای معرفی با محتوای فروش تفاوت زیادی دارد. برای تولید محتوای معرفی، عکس‌، بنر، پروموشن‌ و متن صفحات، همه باید در راستای معرفی حرفه‌ای شرکت یا سازمان مورد نظر باشد. ولی محتوای یک فروشگاه آنلاین را باید با دید تجاری و فروش تولید کرد. کسانی که در زمینه طراحی و تولید محتوای فروشگاه‌های آنلاین فعالیت دارند، باید این سوال را از خود بپرسند که چگونه عکس بگیرند، بنر و پروموشن طراحی کنند، و مطلب بنویسند تا کاربر ترغیب به خرید از آن‌ها شود و حتی این فروشگاه را به دوستان خود معرفی کند. بازگشت کاربر به یک فروشگاه آنلاین و در اصطلاح دنبال کردن آن فروشگاه، اهمیت زیادی در حفظ بقای آن فروشگاه دارد. مطلبی که برای این هفته درنظر دارم، تجربیات شخصی‌ام در زمینه طراحی و تولید محتوا برای فروش و معرفی است.

بنر (Banner)

یکی از مهمترین بخش‌های صفحه اصلی هر سایت که چشم کاربر را به خود جلب می‌کند، بنرهای آن است. برای طراحی بنر، استفاده از عکس‌های باکیفیت و تایپوگرافی (فونت) مناسب اهمیت زیادی دارد.

انتخاب عکس مناسب برای طراحی بنر بسیار مهم است. امروزه در دنیای وب رایج نیست تا از عکس‌های آماده  (Stock Photo) استفاده شود. سایت های موفق و پربازدید که فروش آنلاین بالایی هم دارند، اغلب از عکاسان حرفه‌ای برای عکاسی از محصولات‌شان کمک می‌گیرند. اگر از عکس‌های آماده استفاده می‌کنید برای پیدا کردن عکس مرتبط با بنرتان زمان کافی صرف کنید و از اولین عکسی که دیدید استفاده نکنید. بعضی از عکس‌های آماده خیلی تکراری هستند و بارها در سایت‌های مختلف از آن‌ها استفاده شده است. انتخاب فونت مناسب، چیدمان متن و محل قرار‌گرفتن آن روی عکس نیز با‌‌اهمیت است. برای طراحی بنر فروش بهتر است از دکمه call to action استفاده کنید تا کاربر ترغیب شود سایر محصولات آن دسته را ببیند.banner-wireframe

در وایرفریم بالا دو نمونه بنر را ‌می‌بینید. منظور از ضربدر، عکسی است که می‌توانید به عنوان تصویر زمینه یا قسمتی از بنر از آن استفاده کنید. مستطیل‌های خاکستری در سطر اول، عنوان را نشان می‌دهند که معمولا در بنر، نام برند و متنی است که می‌خواهید خیلی به چشم بیاید و بزرگتر از بقیه متن باشد. مستطیل‌های باریک متنی است که برای توضیح بنر در نظر دارید. مستطیل سفید هم دکمه call to action است.

فرض کنید یک فروشگاه آنلاین و یک وب‌سایت قصد دارند تا روز زن را تبریک بگویند. در طراحی بنر فروش، هدف اصلی ما فروش محصولات به علاوه تبریک روز زن است، بنابراین باید محصولاتی مرتبط با این مناسبت انتخاب کنیم تا کاربر ترغیب به دیدن و خرید از این مجموعه شود. ولی در بنر معرفی، هدف تنها تبریک گفتن روز زن است، نه معرفی محصولات. نقاشی کردن برای بنرهای مناسبتی علاوه بر اینکه بنر شما را از دام عکس های تکراری و روتین نجات می دهد، نشان دهنده میزان احترام و صرف وقت شما برای مشتری است.




ایرانی سید امیر

توسط: ایرانی سید امیر

گروه پارس تمز در جهت...

ایرانی سید امیر نوشته شده 11 نوشته در : دموی قالب نسیما

نوشتن نظر